Wednesday, April 13, 2011

Meracau

Huh, sungguh jiwa kacau. rutin tak terurus sedikit. yelah, selagi beban kat bahu aku ni tak surut. Tau, salah sendiri. Benda nak jadi, buat apa nak mengeluh, yang penting, selesaikan mana yang tak selesai. Tak guna nak salahkan diri. Banyak orang sekeliling aku tak habis-habis ulang-ulang pasal tu kan, cakap salah aku. ha memang la aku mengaku.aku buat silap. pelik sangat ke? ah! pedulik hape aku. Ni yang buat aku malas nak gembar gemburkan kekacauan dalam diri aku. bukan makin meringan, tapi makin memberat. maaf, sengaja aku nak berkasar disini. Apapun yang mereka nak gaduhkan kat luar sana, tak mempenagruhi apa pun pada aku. Jadi, hal sendiri, aku setel sendiri. Dah lama, tau, sangat lama, aku terkedek-kedek selesaikan satu-satu. Tak mudah, tak mudah, memang tak mudah untuk aku. Ya, tak perlu bandingkan hasil orang lain dengan aku. Mereka, itu mereka. Ini aku, aku tau lah aku macamana., Yang penting, kau, kau, kau dan kau tak rugi apa pun, hanya aku je yang rugi akibat dari silap aku sendiri.
Aku diam, aku senyap. Tak guna aku menjawab, sebab at the end, aku kena buat jugak. Dan aku sedar, kemampuan aku cukup-cukup makan je, aku tak hebat, jadi benda yang aku kena selesaikan tu agak susah buat aku...
Aku cuba, buat sekadar yang aku mampu, aku cuba, aku cuba, sampai aku rasa berpuas hati, tapi masih belum 100% selesaikan. Aku buat-buat cool, macam aku ok je dengan semua beban ni, berkali-kali aku ulang-ulang dalam hati "tak susah pun sebenarnya,bole siap ni, xdehal, cuma kena struggle betul-betul la, kena berkorban". Boleh. Cuma kadang-kadang bila aku dah sampai ke tahap ni, ade certain part yang dah memberontak dalam diri aku. TENSION. kot. entah. yang pasti aku tak tahu. Yang aku tau, aku kena lebih SABAR.

sekurang-kurangnya sehingga semua ini selesai.



p/s:memang dah lama aku sedar, aku tak perlukan siapa-siapa untuk luahkan suara-suara sumbang dalam diri aku nih.,pastilah bukan juga facebook.cukup hanya diruang yang mungkin luas ni.titik.

No comments: