Sunday, March 6, 2011

Aduh, masuk perangkap lagi ke...

Ni kali kedua, hanginnnnnnnnnn jugak la, tapi nak buat macamana kan, sendiri punya salah, tak boleh nak tuding-tuding jari kat sape-sape la..*pasrah*

Kali pertama kena, yang masa combo tu la..-cuba ingat- Kan, combo kan, sekali masuk bukan satu, 3 sekaligus, hambek ko. Masa tu sedapkan hati, pasrah je la, budak baru belajar kan, banyak la dugaannye ye dak ahahahaha...(kot ye pun tak kan setiap tahun nak kutip kot cik siha oi).

So, untuk tahun ni masa balik kampung cuti sekolah haritu, sekali dengan CNY. Masa balik ke kampung, sampai je rumah terus check saman, rasa lega gila sebab bersih beb, so bila nak balik dari kampung ke sini tu, eksyen la konon-konon mesti tak kena speed trap lah kan, konfiden je tak gaudh gaduh nak check. Time orang sibuk-sibuk berhempas pulas bayar saman 28Feb2011 haritu dengan bangga dalam hati aku cakap, nasib baik aku dah clean, dah setel awal-awal dulu yang masa PDRM umumkan bagi diskaun 50% tu kan, berdesup la aku setelkan.

Baru 6 March aku nak terhegeh-hegeh check, sekali hah kau, ade satu speeding, tarikh 5Feb2011 kat K.Lipis lagi. Adoi la, ni puaka ke hape. Kat situ speed 60 kmph je tersemut-semut la gamaknya, time otw hrtu gigih je aku jaga speed, kena jugak, tu yang berangin tu,.Disebabkan aku ni baru je check saman, baru je tahu dan tarikh pun dah lebih sebulan, panik jugak weh macam-macam soalan timbul-dapat diskaun lagi ke, sbb ni kan saman baru, bukan saman lama yang tertunggak, terus tak boleh tidur sampai ke pagi. Nasib baik la diorang lanjutkan lagi tarikh akhir bayar saman tu selama 10 hari. Try bukak myeg pagi-pagi buta kol 4pagi tu, nak expect ape, memang asyik tak mesra pengguna je, asyik hang je...lagi buat aku panik. So harini Isnin, 7 Mac 2011 seawal pukul8 terus login myeg, baru la ok sket, apa lagi terus setelkan sebelum last day. Aku kena 200, melayang gitu je dah la saya ni setudent lagi belum ade kerjaya huhuhu..

Terpaksa redha, siapalah aku ni kan, hanya insan biasa di negara ni. walau pun dalam hati dok bising-bising, macam hape je kan, jalan elok kat Lipis tu bole buat 60kmph je, aku tengok semua kereta kat situ minimum bwk 80kmph kot...tak releven weh, tak releven, tolong lah hapuskan saman ekor kat tempat-tempat yang tak munasabah macamtu.

No comments: