Monday, February 7, 2011

Penyakit timbul tenggelam

yang sering terjadi pada aku adalah penyakit RINDU. aduh tak reti nak describe. tapi tu lah RINDU. Ya ALLAH Engkau mengetahui segala yang tersirat dan tersurat, segala yang nyata dan tersembunyi dihatiku kala ini. Izinkanlah RINDU ku ini sampai kepadanya.

Keinginan, aku juga sebagai manusia biasa haruslah ade banyak keinginan, ingin bahagia seperti orang lain, ingin rasa macamana disayangi oleh orang yang kita sayang, sungguh aku dah lupa semua perasaan itu. bagaimanakah rasa disayangi? hebatkah perasaan itu. Dulu pernah aku aku rasa semua tu, pernah lalui saat saat indah semua tu, apakan daya ALLAH Maha Adil, hidup umpama roda. Dalam kepayahan, aku redha, malah aku sepatutnya redha, dengan iman yang sangat nipis, untuk orang yang kurang baik mcm aku ni, agak payah untuk aku mencari ikhlas dalam sekeping redha itu. Namun, sedikit2 aku cuba, walau kadang2 masih goyah, masih ampuh, alhamdulillah, aku merasa ketenangan sedikit2 datang, aku tahu, sukar untuk aku belajar menjadi ikhlas, belajar untuk menjadi setulus2 makhluk, sangat susah untuk aku. Kadang2 aku kuat, kadang2 aku jatuh lagi. Aku harap, aku akan terus berdiri sekurang2nya, walau aku tak dapat berlari.

YA ALLAH bantulah aku untuk aku berada dijalanMu yang benar dan lurus.

No comments: