Monday, February 21, 2011

22 Feb 2011

Hari ni pertama kali gerak awal keluar dari rumah, (hantar adik pergi sekola) pukul 7.00 am. Baru je keluar simpang, da nampak dah punyalah teruk jem kat depan. 'Ala apa ada hal, bandar kan, benda2 macamni tak pelik lah, da jadi makanan orang bandar dah pun'. Phewww!!! lagi lagi lagi la bertambah comparison aku, ni yang buat aku rasa nak balik JB je nih, stay je kat taman u tercinta, JEM? pergh tak pernah, unless ade accident atau apa-apa kejadian yang berkaitan lah. Kesimpulannya aku BAHAGIA yang teramat selama 6 tahun jadi rakyat johor celup. haish tak tau lah nak cakap macamana, dari jalan kecik nak keluar jalan besar tak tau berapa lama aku bertapa dalam kereta, dah keluar jalan besar, kena jadi kental menyelit nak himpit ke lane kanan sebab nak u-turn jap lagi. Jalan 3 lane pun jem lagi kan. dah buat u-turn ok jalan clear, nak masuk simpang kanan nak g sekolah lagi satu hal pulok meh, ha terpaksa aku jadi samseng jalan raya, nak cross jalan 3 lane tu bukan senang, buat pekakkkk je la, buat tak nampakkkk je la..ah biarkan. So, tu lah dia, baru tahu macamana keadaan kat sini kan, selama ni keluar pukul12 memang cool je la tak de langsung nampak kat jalan area sini ni ada ciri-ciri jem teruk. Balik sekolah je la yang teruk sangat pun, setengah jam baru sampai. Selalunya tak sampai 10 minit da boleh sampai lah weh. Ah lupakan hal kecik kuman nih semua.

Sekarang tengah online sambil mengadap 8tv, Hotfm. Dalam kereta tadi dok dengar2 diorg bercerita pasal Allahyarham Sudirman. Hmmm feeling weh pepagi macamni nih, tu yang balik je tadi terus bukak tv. Lagenda kan, hari ni adalah tarikh Allahyarham Sudir meninggal - tahun 1992. Dah lama kan, tapi semua orang masih kenal die, tau siapa dia. masa die meninggal tu aku baru 7 tahun weh, baru je masuk darjah satu, baru je nak mula belajar jadi kipas susah mati artis, baru nak kenal artis, cecececeyyyy..Walaupun mmasa tu aku kecik lagi, tapi cukup sinonim lah dgn nama dia masa tu, sana sini orang dok bercerita pasal die kan, mak aku pun pernah buat kisah penglipur lara pasal beliau masa aku kecik2 dulu. Apa pun, sekarang ni memang teringat-ingat lah pasal semua kisah-kisah die yang pernah aku dengar, yang pernah aku tahu., sayu je rasa..layan la kejap untuk pagi ni kasi tenang, kasi cool kan semangat nak mengadap anak-anak bangsa sat g.

Al-Fatihah buat Allahyarham Sudirman.

No comments: