Monday, February 28, 2011

Alololololo teringin ke mengidam?


Hakhakhakhakhak, tang mana plak datangnye aku megidam, mestilah setakat TERINGIN je, bukan sampai tahap mengidam pun..

Woh, teringin sangat nih teringin woh, aduiiii nakkkkkkkkkkkkkkk sangat makan sushi made in Jusco and nak makan yogurt Nestle (Blueberry, Apple & Nata de Coco). Kalo pergi Jusco, mesti tercapai impian aku ni kan,..hahahahaha (saiko)

Yogurt Nestle Blueberry, apple & nata de coco tu sedappp sangat, my all time fav,haritu beli pack yang 6 pieces tu semua flavor tu je. Best, sebab ade blueberry, ade nata yang kecik-kecik, kalo makan tu kan, memang heaven, terus masuk dunia sendiri, kalo gempa bumi pun tak terasa kot, kalo bf call pun buat bodo je tak pick up call hahahahhahaa..


Yang part sushi tu plak, cikF yang ajar aku makan. Dari dulu aku tak pernah suka makan sushi, tak pernah. Masa 1st year dlu, pertama kali orang offer aku sushi adalah rumet aku Pia., Sama gak, sushi Jusco. Dia offer aku, siap letak atas meja aku tinggalkan untuk aku makan, berkali-kali pesan sampai dia tertido sebab penat bershopping. Masa dia dah tidur tu baru la aku teringat pasal sushi tu, teragak2 aku cuba makan, try punya try, berpuluh ratus kali, tak boleh jugak..tak boleh tal boleh, masa tu perut innocent sangat maklumla orang kampung, perut melayu pure tak boleh nak buat apa lah. Last2 tau apa jadi, akhirnya sushi tu xmasuk perut aku pun, terpaksa buang....errr korang jangan bagitau Pia ek, dia tak tau pun pasal ni, heheheeee...

Ok tu dulu, so setelah bertahun2 lama, da setahun kenal cikF, baru tau die tu hantu sushi dengan Linda kot. Pernah kot sekali dua diorg berdua tu offer aku, mentah2 aku tolak cakap aku dengan sushi memang cannot go, tak serasi (dengan muka angkuh gila tak hingat, hahaha..) So nak jadikan cerita, pernah satu hari aku datang dari mana tah, dari jauh la, xmakan, tak lunch sebab tak sempat, time tu hari jumaat jadinya mereka berdua meronggeng la ke Jusco dan beli sushi tapi xmakan lagi. Aku kan memang tengah lapo giler ni tapi xboleh makan lagi sebab tengah nak setel satu kerja (rasanya nak submit paper kot). lepas dah setel keje, baru la aku sedar aku lapa giler dan meronta2 ajak dorang pegi makan. Ala diorang kan masih kenyang, saje je dera aku tahan lapar. Time tu la dorang offer sushi tu, sebab tu je benda yang boleh dimakan dalam lab tu. Terpaksa weh terpaksa, cari sebotol air standby, terus aku makan, tunggu beberapa minit, semua ok je macam xde apa2 mogok dalam perut aku kan, so aku kira aku da boleh berdamai la kot hahahahahahah poyo...tu la, kesahnyaaa..

Oh ye, masa kerja kat Focus point dlu, pernah la bos belanja sushi king, mak ai sushi king tu. tapi aku wat muka sombong je kat sushi yang tengah berebut2 menggoda aku waktu tu kan,..paling koman pun aku makan crabstick yang jadi 'furniture' kat sushi tu je hehehee.

cikF, cepat belanja saya makan sushi. kalo dapat yang made in Jusco taman u lagi syiokk kot, sambil lepak2 tempat biasa...waaaaaaaaaaa rindunyeeeeeeeeeeeee..

No comments: