Tuesday, July 27, 2010

Apa cerita

Woot wooot.. 'Apa Crita' hahahahahaha..


Okey, kini bersiaran langsung dengan khidmat WifiUTM yang nyawa-nyawa ikan hidup segan mati tak mau dari K9 @ hotel penginapan gue no 2.

Dah genap 3hari check in hotel ni gara-gara tak nak stay kat rumah sendiri. Wawawawawa...memang tak leh blah kalo cakap pasal ni, aku tension tahap level ke berapa entah dah ni. Kalau dah housemate bawak husbad balik rumah sewa anak dara, lepastu buat pulak macam rumah sendiri, dah la sepatah haram tak de der nak inform ke mintak izin ke hape ke. Sumpah aku tension woh. Gilak pa. Okey2 tak perlu emo elmo banyak-banyak bisa bikin mood melayang.

Siang tadi baru lepas present project research kat profesor pelawat dari UK. Terasa ringan beban ditanggung. Kepala sakit-sakit sudah sebab asyik tidur lambat. Tak pulak aku tau kenapa susah benor nak tidur awal sekarang. Oh, bukan sebab hotel kat sini tak cukup mewah. Masalah susah tidur ni dah datang sejak minggu lepas lagi.

Banyak juga dugaan melanda. Semalam langgar divider. Harini pulak lupa tutup lampu kereta selama 2jam. Akibatnya, tak boleh nak start sudah. Hah, cuak cuak..Nasib menyebelahi, mujur FJ ada berdekatan dengan siaran. Syukur SANGAT. Masih ingat kisah Mak Tiri? Ya, kali ni tragedy terjadi ditempat yang sama di bawah parking lot yang sama dan tidak lupa juga Mak Tiri datang/kebetulan lalu ditempat kejadian. Apekah? Beliau tidak lupe membawa ayat keramatnya itu. ‘Kalau tak awak kena saman straight away’. Apa tidaknya, kali ni pakej bawa masuk lelaki ke kolej perempuan dan include sekali menggunakan parking lot keagungan beliau tu.

Atas jasa dan tahap konfiden yang tinggi FJ, masalah dapat diselesaikan dengan jayanya. Alhamdulillah..Berpeluh-peluh jugak FJ, hehe..Kena tukar-tukar bateri kereta pulak. Mak ai, makan budi betol ni. Bersalah pulak rasa sebab terpaksa menyusahkan dia. Nampaknya lepas ni aku tak boleh dah la nak debate, tikam lidah, kritik dan mempertikaikan pendapat dia. Selalunya aku main belasah je berdebat dengan dia.

Semenjak dua menjak dan ber-menjak-menjak kebelakangan ni aku tak tau kemana kepala hotak aku melayang. Kalau cik nadia berpesan dalam entry beliau 'fikiran jangan melayang' aku boleh kot masuk kategori tu. Masa aku ter-langgar divider semalam, kepala layannn sangat kot dengan lagu Tolong Ingatkan Aku – Ana Raffali. Memangla weh, kalau dah lagu tu memang masuk dalam jiwa, siap terasa jantung aku disiat-siat sekali mana tak hilang dan sesat dalam dunia aku sendiri.


Semalam lawatan Sultan ke WCC. Persiapan bukan main lama nak transform ex-bilik pejabat am kepada 'Monitoring Room' yang canggih gila wa cakap lu. Lawatannya kejap je. Standard lah tu kan hehe..

Ow, kali ni tak de gamba. Otak sudah mereng. Babai.





p/s : wondering, apa pula akan terjadi esok hari.

5 comments:

Izan said...

C, klu ko xdok uma lg la bermaharajalela si pasangan suami isteri tu. hehe. ntah dorg ingat mmg ko bg 'can':p

siha said...

nak dok camno E. dorang lepak2 kat ruang tamu laki bini. aku kena dok dlm bilik je la gamaknya. bilik aku xde toilet, nt kang kena tutup aurat dalam rumah sendiri pulak. skang ni aku pulak yang macam menumpang. hampeh tol.

PiSCesGurLZ said...

oo..patutla mereng wes mereng mcm ak jerr sejak due menjak nie,,,hahaha

nadia.yusof said...

sound aje orang mcm tu.. jenis xreti adab. nak bawak laki duk sorang la wei.

siha said...

hah, tau xpe. tapi, bila mengadap je muka die, semua skrip terus hilang. tak sampai hati nak sound2.

nasib baik dah pindah, legaaaaa.....bahagia idup aku