Saturday, May 28, 2011

Cita-cita

Semua orang ade cita-cita. Aku pun ada wpun aku xdela macam usaha keras gila membanting tulang nak capai cita-cita tu. Takdela aku tulis cita-cita tu dan tampal dan tatap setiap hari cita-cita tu. Tapi, tetap juga aku ada cita-cita wpun tak beria bagai macamtu kan. Hancur jugak hati bila dapat tau cita-cita aku punah sudah berkecai. Selama ni aku perlahan-lahan mendekati cita-cita tu dan aku rasa dia ada disitu. Tapi betullah kata orang, sekarang ni kita kena cepat, kena kejar, bukan lemau je semua nak kena suap. sudahnya, macamni la jadinya. Entahla rasa mcam da xde pape rasa macam da hilang semua. Rupa-rupanya baru aku tau, beria jugak aku dgn cita-cita aku tu. Besar jugak kesan dalam hidup aku. Bila dah tak de baru nak sedar benda tu penting. Terkedu dan tersentak jugaklah aku bila dapat tau pasal ni. Rasa macam tak percaya je, sekelip mata je. Tapi tu lah hakikatnya. Mungkim selama ni aku berada dalam zon yang selesa sampai aku terlupa hukum alam.

So, biasala cliche, mungkin cita-cita tu memang bukan rezeki aku pun sebenarnya kot, pasti ade yang lebih baik. Daripada aku terus bermimpi disiang hari, aku rasa ini lah yang terbaik. One door closes, another door opens.

No comments: