Wednesday, June 15, 2011

Tiba-tiba

Sekarang Rejab.

Alhamdulillah masih lagi merasa bulan yang mulia ni. Eh, dah separuh da pun bulan Rejab baru nak bukak topik. Sebenarnya tak tau nak tulis ape. hehehehe...Sepatutnya kan, sekarang ni perlu tambahkan lagi amal ibadat..Bulan depan Syaaban pula menyusul dan kemudian Ramadhan dan seterusnya Syawal. Tak sabar sebenarnya. eh bukan tak sabar nak raya. Tak sabar nak merasa nikmat dalam bulan-bulan mulia ni.

Rindu waktu di JB tahun lepas, ade kawan-kawan. Sama-sama melalui Rejab-Syaaban-Ramadhan dengan penuh indah. Masa tu rasa nikmatnye dalam diri. Oh ye, tahun lepas beraya aidiladha sendri-sendri kat JB dengan Farah. Bulan puasa dengan Farah jugak dan Nud dan kawan-kawan yang lain. Seronok. Tapi tarawikh pergi sorang-sorang kat MSI. Tapi SERONOK sangat. Eh, bukan tak nak ajak housemate. Kak B selalu ade aktiviti berbuka kat luar ataupun die ke rumah kakak dia kat Kempas. Kadang-kadang die bersama-sama aku ke MSI jugak. Yang sorang lagi, Mira selalu kerja sebab die kerja shift kadang-kadang siang atau malam. Jadi dah biasa sendiri-sendiri dan seronok sebab sekali sekala stay dekat K9 atau K12. Kadang-kadang diorang yang stay kat umah aku. Eh, rasa macam banyak pulak 'kadang-kadang' dalam entry ni. Pernah jugak bertandang dan berkampung kat rumah Shikin dan bertarawikh dekat Masjid Sri Pulai.

Macam dah tak de hala tuju je tulisan harini. Sebenarnya nak meluah je mungkin. Sebab sekarang ni tak dapat merasa perasaan yang seperti diceritakan dalam perenggan di atas. Aku tengok sekeliling, semua kawan-kawan atau kenalan semakin hari semakin berubah ke arah yang lebih baik untuk hidup masing-masing. Jadi insan lebih baik dan semakin dekat dengan DIA. Tapi aku rasa, aku ni ke arah yang sebaliknya pulak. Macam tak se'damai' dulu-dulu je hidup aku sekarang ni. Aku rasa aku dah lain., lain sangat. Lebih teruk lagi, aku tak tau kenapa jadi macamtu. Yela, kalau tau, boleh usaha untuk selesaikan. Ataupun aku je yang buat-buat tak tau? Apapun aku rasa situasi aku sekarang ni tak seharusnya dibiarkan berterusan macamtu je. Tidak juga bermakna selama ni aku hanya berpeluk tubuh sahaja, ade juga usaha. Realitinya, hidup ni tak mudah seperti yang kita baca dalam fairytales, tak semudah yang disangka. Tapi yang pasti bahagia itu ada. Itu janji DIA untuk kita. Dan bahagia itu tidak sekali-kali datang sendiri.

No comments: