Thursday, March 11, 2010

Tragedi 4 March 2010

Okey2, tau tau, tarikh setiap kejadian telah berterabur dalam blog ni. kejap kang hari wanita 8March, pastu majlis2 7March, then skang ni 4March plak kan hahaha..org sume ke depan, aku plak cter benda yg dah belakang-belakang ke belakang hehe..owh, aku dh tak paham aku tulis ape ni.*sigh*.. takpe, jgn risau, bulan ni je kot berterabur mcmni sbb xde mood nak update blog wpon byk je nk tulis hehee...lepas ni, xjd macam ni dah, janji hehe..hopefully.

Oh-4March, ade ape ye..


Uhuh..tragik, dah nama pon tragedy kan. 4March, hari Khamis yang indah permai ala-ala senja permai, dalam kol5.30 pm, sesuatu telah terjadi. Tgh otw balik dr wcc, tibe2 keta aku dilanggar dari belakang. eh gitu ke, ntah la lebih kurang kot, aku pon xbape tau sgt camne situasi sebenar time tu. tak tau la camne bleh jadi, ntah bile dan dari mana moto tu datang-turun-dari-kayangan-agaknye. Tau2 je, tgh drive tu tibe2 dgr bunyi yg mengejutkan kat belah kiri keta, dalam hati aku ni, 'astaghfirullah..ape tu', bile tgk kat side mirror belah kiri tu baru aku tau, Ya Allah, budak jatuh moto. Alamak...aku langgar die ke? (bleh plak pikir aku yg langgar die)
Ha cuak2. Terus aku berenti depan sket. Nasib baik kat depan skolah agama UTM tu ade parking. Waaaaa...aku cuak giler ni, ape benda yg jadi tadi, ape nak buat ni, ape nak buat. Tanpa ffikir panjang, terus aku call penyelamat aku kalo dlm situasi macamni, sape lagi, LInda je la. Nasib baik gak die belum balik kolej lagi. Masa contact die, konon2 cube xnak gelabah, control nada cuak, ehemm..eheemmm..


A: hello, linda, ko da balik ke

L: tak, aku kat wcc lg, nape

A: ow, belum balik lagi eh. Linda, dtg kat skolah agama jap, bleh..?

L: hah?! Kenapa, kenapa? Ok2 aku dtg skang., kat skolah agama eh

A: eh, ko jgn la gelabah sgt linda, dtg cni dlu, aku tgu (padahal dlm hati,....)

**see, kan aku ckp, dak ni mesti jd hero aku nyer kalo kes2 macamni, hehhee…seb bek ko ade linda at the right time. Haritu kat SUB,hehee…biala, xnk cter pasal tu. Oh, lagi satu, sejak zaman aku jd gadis rempit lagi, ko jugak la jadik back bone yg admire-gile-kat-scoot-aku-tuh.. Wah mesti ko menangis air mata darah putih kalo bace ni angkara terlalu terharu kan kan kan hahaa..



Okeh, sambung yg tadi, aku tgu je linda dtg,xkuar keta pon, cuak weh, da la org ramai, aku takut aku nangis je kat citu nt kalo tbe2 kang dak laki tu maki2 aku ke kt tgh2 org ramai tu, huii xsanggup aku, malu, cuak. Tu yg aku tgu je, tp mmg aku xnmpk no plat moto dak tu., tau2 je dak t uterus bangun blah.

Bile linda sampai dgn farah, baru aku brani kuar, aku senyum sket nk ilang gugup, aku ckp kat die ‘Linda, aku langgar org’ hhhee..aku pun xpasti, ayat tu betol ke tak.

Aku sangka, kat pintu yg kemek, bile tgk ade sikit2 je calar2 kecik, aku lega sikit, tapi farah dgn linda ckp lain plak ‘Ya Allah, die xnmpk lg,’ yg farah plak tanye. Siha..siha xnmpk ke siha….teruk….lindaa punye la kata,teruknye kete ko siha, yg peliknye, diorg tgk kat tempat yg same aku tgk, tapi cter pasal lain, rupe2nye, ckp dekat tepi bonet kete aku tu ha bukti terbesar aku terlibat kemalangan. Ha., hambek kau, back to reality beb. Owwhhhh siha, back to reality. Weh, kete ko kemek weh, dak tu da xde da kat situ, die dah blah, padan muke ko xreti nk handle krisis mcmni. ko g la tanggung kerugian kau ni.

Linda xabes2 ckp nape ko xg mintak no tepon dak tu. Aku geram ni, katanye haha.. Wei, linda aku xberani weh, wpon tiap2 hari aku buli ko kat wcc, tapi kalo jd macam ni, aku xberani weh, aku surrender, tepakse cari ko gak.da la 1st time benda ni jadi kat aku, maklumla beginner. Nk kuar keta pon aku takot, ni kan plak aku nk ge beramah mesra mintak no tepon bagai, adeiii. Kalo tak, aku xpanggil ko dtg dah linda. Eh, lgpon, hrni aku pakai bj kurung gara2 jaga lab td, aku tbe2 berubah jadi sopan, baik, lembut,xsuke gadoh2 xmcm selalu boleh menjawab2 ckp org hahaha..Sbnanye, aku xsampai ati, mase aku tgk dak tu jatuh tadi pon, aku rase kesian sgt kat die weh,sbb aku pon pnah jatuh moto, tapi sorg2 la, tu yg touching sgt tu haha.. sampai aku xtau nk buat ape, tu yg aku rase aku yg langgar die. Padahal terang2 die langgar blakang keta aku kuar simpang menonong, keta aku xlepas lagi, die dah jalan, salah perhitungan kot agaknye die..kesiannnnn die, tapi skang aku rase, kesian lagi aku..huhu. xpela, aku halalkan je la. Dlm ati, ntah2 dak tu tgh sumpah seranah aku kot, yela, mana tau kan, kalo die rase aku yg pg himpit die ke ape ke, oh mintak jauh..eh, buruk sangka plak kat org.



***gambar yang bisa membuat hati tercalar remuk redam


Haishhh..benda dah jadi pon, redha je la, nip on da kire ok da, xdela teruk2 lagi wpon teruk jugak, atleast xde la cermin keta pecah2, lampu blkang pecah2, sekurang2 nya, kalo aku hold dlu nk ketuk2 kemek t upon keta tu bole lagi berbakti lagi la kan, wpon da xsecomel tuan die, hakhakhak xbleh blahhh..tapi masih boleh berjase kan, bole lagi membelah jalan ke pulai perdana saban pagi n jugak pegi utm-lalu-tempat- kejadian..oh, syukurlah..buatnye lagi teruk camne? igt tu.ok2, insaf.


p/s: tgu lah dlu kete, nt la aku g anta ko wat treatment ye, xtau la bilenye..tau la da xcun, xpe sabar sket,…





2 comments:

sya said...

seha.. aku tlg bacakan post ko ni kat linda.. nk tggu die baca berjanggut la.. hihihi

siha said...

hahaha,...sile sile sya..