Sunday, March 7, 2010

Selamat Hari Wanita

8 March

Okey, hari ni hari wanita. Selamat Hari Wanita untuk semua wanita di luar sana~!, semoga anda2 semua hidup ceria, bahagia sentiasa, dan tidak lupa juga bersedia untuk melalui hidup dgn lebih tabah. seperti yang wanita2 semua sedia maklum, hidup sebagai wanita di dunia sekarang ni sgt mencabar, besar dugaan nye..tapi xpe, saya percaya anda semua mmg tabah dan penuh dgn kelembutan. sentiasa menghadapi hidup dgn senyuman manis dan penuh ketenangan..amin...begitulah harapnye, insyaALLAH.. igt, kekerasan akan tunduk pada kelembutan jua. jadi, sabar..

Kalo dilihat pada isu2 sekarang ni, byk nasib wanita tak terbela. wanita dieksploitasi, harga diri wanita diperlekehkan, wanita dikasari mental dan fizikal..na'uzubillah...mintak dijauhkan itu semua..kalaulah fungsi suami itu sbg pelindung kpd isteri, tapi sekarang tidak lagi, malah suami yg mula melakukan kekejaman. keadaan mcmni lah yg buatkan wanita harus lebih kuat dan tabah menghadapi isu2 zaman negara maju ni. haishh xtau lah apa akan jadi 10 tahun lagi. mungkin waktu tu, negara kita dah mencapai wawasan 2020., tapi masalah sosial masih seperti ini kah, atau lebih teruk kah atau semakin berkurangan kah..ok, saya xnk bercerita panjang pasal isu ni semua, sbb semua readers mmg dah selalu dgr dan tgk sendiri situasi nye kan. masing2 boleh menilai sendiri.


Okey, saya tau, semua wanita dilahirkan dgn penuh kesabaran, ketabahan dan kelembutan..saya yakin, kite semua mampu menghadapi segala ape cabaran yg datang dalam hidup kite. tabik ah~! buktinye sudah nyata, ramai wanita yg tidak terus mengalah apabila mereka berdepan dgn kejatuhan dalam hidup. mereka terus bangkit memajukan diri dan hasilnye, mereka lebih berjaya dan bahagia.





Akhir kata, kepada wanita2 semua, jagalah diri anda baik2 ok, jaga maruah diri, jgn biarkan diri kita ditindas sesuka hati. kita juga makhluk ALLAH yang setaraf dgn makhluk2 ALLAH yg lain.jadi, kita juge punye hak di muka bumi ini.

Jadilah wanita yang paling bahagia.

No comments: