Thursday, July 28, 2011

Tahan Napas

Ha ah memang tengah tahan napas selama 45min. Sekarang lega sikit. Perghhh, cuak tengok game Malaysia vs Singapore malam ni. Berdebar-debar tak hingat. Hero malam ni adalah Khairul Fahmi Che Mat. Mana tak nye, kalau dah pertahanan bolos, depan pintu tu tanggujawab die dah laa. Salute ah die punya semangat, bertungkus lumus.

Hah, senapas aku tulis perenggan atas tu. Sejarah kot, 1st time cerita pasal bola kat sini. Kalau team harimau malaya ni aku suka tengok Kunalan main. Laju giler die. Yang lain-lain tak yah citer la, semua orang dok gebang sana sini serata ceruk alam - Safiq Rahim, Aidil, Safee, bla bla bla...ramai lagi. Aku bukan reti sangat pun pasal bola ni semua. Tapi Kunalan tu menyerlah pulak. Tapi malam ni die bukan 'man of the game'. Khairul Fahmi nampaknye jadi pendekar malam ni. Kredibiliti die tak boleh dipersoal lagi, maybe dari pengalaman2 die selama ni. Bertungkus lumus die mempertahankan pintu gol. ceh ceh ceh ape aku merepek ni. Gaya macam pengulas la pulak. Ni entry saje-saje sebab nak isi masa kecuakan tengah tengok bola. Kalau nak menang, memang kena kerja keras nmpaknye Malaysia. Tak tahu lah kan, kita tengok rezeki macamna nanti.


Update : Nampaknye rezeki tak berpihak pada Malaysia. Takpe, ada hikmah tu. Yang penting aku rasa nak terajang player Singapore tu semua. Boleh berdrama kat padang, tak cool ok menang dengan macamtu.

Tahniah pada team harimau malaya sebab berjuang bermati-matian dengan penuh semangat! Itu juga satu kemenangan!

2 comments:

Izan said...

gosok2 mata xcaya C tulis pasal bola. haha;p

siha said...

haha..aku [un xpcaye, tp jgn risau, mmg xkan ade info/fakta pasal bola hehe..